Tisztelt Ügyfeleim!

2019.01.01-től az elektronikus ügyintésre kötelezetteket, (többek közt az egyéni vállalkozót, kft-t) az adóhatóság nem értesíti papír alapon adófolyószámlája egyenlegéről. Az helyi adókról az elektronikus tájékoztatást az ASP rendszerből lehet letölteni az ügyfélkapu felhasználó név és jelszó segítségével.

A www.taxaktual.hu weboldalamon, a weblap jobb oldali részén kihelyezett képekre kattintva mindenki elérheti az ASP rendszert (a 2. képecske) , vagy katt ide az ASP belépéshez. Ebben a rendszerben megtekinthető, letölthető a helyi adók egyenlege.

A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) rendszeren keresztül (3. képecske) vagy katt ide. Itt pedig az ügyfélkapus tárhelyre érve mindenki megtekintheti valamennyi hivatalos szervek által a részére küldött értesítést, levelet, határozatot, végzést, stb-t. (például: ingatlan vásárlása esetén csak és kizárólag ide érkeznek az illeték kiszabásáról szóló dokumentumok. )
Papíron, postán nem küldik!!!
Az ellenőrzésekkel kapcsolatos jegyzőkönyvek, határozatok, bírságot tartalmazó végzések is csak ide érkeznek, csak elektronikus formában!!!!

Ezért fontos, hogy a későbbi kellemetlenségeket elkerülve figyelemmel kísérjük a hatóságok irányunkba indított elektronikus küldeményeit, mert csak így tudunk eleget tenni az azokban foglaltaknak.

Az elektronikus tárhely tulajdonképpen mindenkinek a személyes , privát „postaládája” és jelentősége napjainkban már nem csak az, hogy a bevallások küldésekor használjuk. A személyes jelleg felerősödése miatt vált fontossá, hogy ezen túl mindenki figyelemmel kísérje az oda érkező küldeményeket.

Természetesen ahogy eddig, ezentúl is nézem az üzeneteket a tárhelyeken, de a megnövekedett email mennyiség és szélesebb körű tárhely használat miatt a különféle szűrők segítsége mellett is előfordulhatna, hogy nem kerül időben szem elé egy fontos levél vagy felszólítás és nem tudom/tudjuk a benne foglaltakat teljesíteni, elintézni, pótolni vagy javítani.

A tárhelyen alapértelmezésben 30 napig tárolódik minden üzenet, ezért lényeges, hogy havonta 1-2 alkalommal mindenki lépjen be a tárhelyére és győződjön meg arról, hogy a NAV rendszeréből érkező bevallási kötelezettségek teljesítéséhez kapcsolódó nyugtákon, értesítéseken kívül érkezett-e valahonnan fontos levél számára.

A NAV minden elektronikus mozzanatról emailt küld. Olyanokról is, amelyek nem követelnek cselekvést, hanem csak tájékoztatnak beküldés/befogadás/elolvasás/ vagy épp el nem olvasás tényéről.

Viszont kérek mindenkit, hogy amennyiben intézkedés vagy felszólítás tárgykörbe tartozó olvasatlan üzenetet talál, jelezzen nekem is. (Az olvasott üzenetek halványabb, vékonyabb betűformában láthatóak az oldalon)

Az ügyfélkapu felhasználó névről és jelszóról igény szerint értesítést küldök azoknak, akik eddig még nem használták vagy elfelejtették azt.

Kérem szépen mindenki megértését, türelmét és közreműködését ahhoz, hogy az elektronikus kapcsolattartás a hivatalos szervekkel minél zökkenőmentesebb legyen a jövőben is.

Tisztelettel: Baráth Barbara