ONLINE ADATSZOLGÁLTATÁS 2020.07.01.TŐL!

TISZTELETTEL KÉREK MINDENKIT, FIGYELMESEN OLVASSA EL, ÉRTELMEZZE AZ ALÁBBI TÁJÉKOZTATÓKAT, LEHETŐSÉG SZERINT CSAK AZ ITT NEM OLVASHATÓ RÉSZLETEK IRÁNT TEGYEN FEL KÉRDÉSEKET!
(Kérném szépen mindenki megértését, hiszen minden vállalkozóval foglalkozni kell ez ügyben, az idő viszonylag kevés, tehát szorítkozni kell csak a lényeg megbeszélésére, csak igy juthat mindenre és mindenkire idő)

2020.07.01 után MINDEN adószámmal rendelkező partner felé kiállított számlát teljes adattartalommal jelenteni kell a NAV felé.

Ez azt jelenti, hogy:

– adószámos magánszemély (pl. őstermelő, ingatlan bérbeadó),

– alanyimentes vállalkozó részére kiállított, és

– FAD-os számlákról

– közösségen belüli számlázást is!

Jelentési határidő:
alanyi mentes vagy 500.000 ft áfa tartam alatti számlák:  4 munkanap
500.000 ft áfatartamot meghaladó számla: 24 óra

(2021.01.01-től a kör bővülni fog: a magánszemélyek részére kiadott számlákat is jelenteni kellesz)

Akár kézi, akár gépi számlázást választ valaki, mindenképp kell jelenteni a részletes számladatokat.

(A részletes azt jelenti, hogy a számla tételeket részletesen, cikkszámmal, mennyiségi értékekkel, magyarázó szövegekkel együtt, tehát nem csak a számla végösszegét, hanem mindent, szó szerint)

A kötelezettség teljesítéséhez szükséges NAV oldalon történő regisztrációt díjmentesen elkészítjük, mindenkinek rendelkezésére bocsátom az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon a webes adatszolgáltatás használatához szükséges kódokat.

Ezek a kódok mindenkinek kellenek, akár a kézi számlák webes felületen történő berögzítését választja valaki, akár az online gépi számlázást:
– A kézi feltöltéskor ezeket kell begépelni a rögzítő felületre történő belépéshez, azonosításhoz.
– A számlázó programot választóknak a programot adatküldésre alkalmassá tevő technikai kódok generálásához szükséges belépni az onlineszamla.nav.gov.hu oldalra.

A kódok birtokában mindenkinek a SAJÁT FELADATA a továbbiak intézése, tehát a vállalkozó feladata továbbra is a számlázás kézi vagy gépi úton.

– Különdíj ellenében áll módomban átvállalni a gépi számlák készítését

– Ha maradni kíván a kézi számla kiállításnál, akkor a webes felületre történő berögzítés a vállalkozó kötelezettsége. Kivételes esetekben különdíj ellenében tudom átvállalni a számlánkénti/darabonkénti /vállalkozókénti webes felületre történő berögzítést, hiszen az összes ügyfél tekintetében ez kivitelezhetetlen lenne, ellehetetlenítené az egyéb munkák végzését.

MINDENKINEK AJÁNLOM, A SZÁMLÁZZ.HU PROGRAM HASZNÁLATÁT!

Áfa körös vállalkozóim a rájuk már korábban bevezetett kötelezettség miatt 2018. július óta használják rendkívül jó tapasztalatokkal:

– rendkívül egyszerű kezelőfelület (pl.: automatikus vevő adatkitöltés, számlatételek megjegyzése)

– ingyenes verzió használata elegendő alanyi mentes vállalkozások estén ( áfa körös vállalkozás esetén javaslom az éves br.12573 ft. verzió használatát)

– felhő alapú, a program telepítést nem igényel, bármilyen eszközről bárhol használható ahol internetkapcsolat van (telefonról, tabletről, laptopról, asztali gépről,… akár a szomszédéról is, ha elromlik otthon a gép…  )

Használata kipróbálható demo verzióval a szamlazz.hu oldalra belépve, a „KIPRÓBÁLOM” fülre kattintva.

 

IGÉNY SZERINT ÁTVÁLLALJUK A SZÁMLÁZÓ PROGRAMBA VALÓ BEREGISZTRÁLÁST,  A  NAV  KÓDJAINAK BETÖLTÉSÉT ÉS A HASZNÁLAT BETANÍTÁSÁT.

A DÍJA: 5000 FT

Kérem, aki szeretne élni vele, 2020. 06. 20-ig Írásban jelezzen vissza annak érdekében, hogy be tudjuk osztani az időnket és mindenkire sor kerülhessen.
Kérek mindenkit, felelősen, ésszerűen döntsön, miként szeretné a továbbiakban a számlázását intézni. A jelentős számlamennyiséget, sok adatsort tartalmazó számlát kiállítóknak semmiképp nem javasolnám a kézi számlázásnál maradást, mert neki saját magának is jelentős munka ebben az esetben a kézi adatszolgáltatás elkészítése. Ezzel szemben a gépi számla elkészültekor automatikusan teljesül a NAV felé is a kötelezettség, nincs további teendő.
Nyomtató beszerzésére természetesen szükség van, asztali számítógép vagy laptop használata esetén br. 23 000 ft-tól, tablet vagy mobiltelefonos számlázás esetén br. 32 000 Ft-tól beszerezhető, ésszerű olyan nyomtatót választani, aminek a fenntartása sem kerül sokba. Beszerzésben tudunk tanácsot adni.

! ! ! TOVÁBBI FONTOS VÁLTOZÁSOK ! ! !

– 2020.07.01-től kötelező a számlán feltüntetni a VEVŐ ADÓSZÁMÁT ( magánszemély adóazonosító jelét nem!!!).

– 2020.07.01-től a normál ügyleteknél a teljesítés ideje és a számla kelte közt 7 nap lehet maximum.

– a készpénzfizetési számla összegét 2020.07.01-től nem lehet beütni a pénztárgépbe napi forgalmi tételként, a kettős adatszolgáltatás elkerülése végett.
Ezeket az összegeket egyéb kp. betét címszóval kell a pénztárgépbe beütni (hasonlóan a váltópénz beütéséhez). Így valósul meg, hogy a pénztárgép gyűjtőibe beütött összegek egyezzenek a kasszában található pénzzel.
Mindenki vegye fel a kapcsolatát a pénztárgépesével ennek pontosítására.

Könyvelés tekintetében pedig ez azt a változást eredményezi, hogy a gépi számla egy kinyomtatott példányát, kézi számlázóknál pedig a számla egy példányát hozni kell tételesen lekönyvelni, hiszen ezek után nem fogja a pénztérgép forgalma tartalmazni ezeket az összegeket.

JÓ MUNKÁT MINDENKINEK, ÜDVÖZLETTEL:          Baráth Barbara